marți, 8 noiembrie 2011

Obiective

Stabilirea obiectivelor

SMART

Marketing-ul este indispensabil pentru orice afacere, indiferent ca discutam despre o afacere de crestere a prepelitelor, despre afaceri din domeniul magazinelor online, despre afaceri mici sau complexe, despre confectionare de accesorii sau afaceri de consultanta. Expertii ne recomanda sa impartim misiunea de ansamblu a afacerii pe care o conducem in mici obiective si sub-obiective.  Activitatea de marketing se desfasoara pe baza obiectivelor de marketing. Un model eficient pe care sa va bazati in stabilirea celor mai corecte obiective de marketing:

S.M.A.R.T.

1.   S pecifice. In afacerile cele mai profitabile, obiectivele pe care dorim sa le atingem trebuie sa fie obiective specifice.

Astfel, se poate realiza progresul de care avem nevoie pentru a castiga avant si entuziasm in acoperirea obiectivelor stabilite. Se realizeaza o mai buna coordonare si organizare prin concentrarea pe obiective care converg catre tinte clare: cooptarea de noi clienti dintr-o anumita nisa, acoperirea unei sub-nise noi samd. Practic aici este obiectivul principal al planului (Ex : cresterea vanzarilor). O intrebare care ajuta in aceata etapa este «  Ce ? »

2.    Masurabile. Afacerile profitabile vor functiona intotdeauna la un calibru optim atunci cand isi propun obiective specifice si masurabile. Orice obiective va stabiliti trebuie sa veniti cu modalitati eficiente prin care sa le puteti evalua rezultatele si gradul in care acestea au fost indeplinite.

3.    Accesibile. Una dintre cele mai mari greseli ale antreprenorilor de astazi este dorinta de a se indeplini cat mai multe obiective intr-un timp scurt si cu putine resurse.
Trebuie data o valoare obiectivului. Sa gasiti, in functie de obiectiv, o modalitate de a masura obiectivul (Ex : Cresterea vanzarilor cu 20%.) 20% reprezinta valoarea, o valoare care se poate masura. O intrebare care ajuta este « Cat ? » Obiectivele imposibil sau prea putin posibil de realizat sunt cauze pierdute care ne rapesc timp, energie si multi bani. Impuneti-va obiective accesibile, spre care puteti tinde fara sa va periclitati intregul bun mers in afacerile dvs profitabile.


4.    Realiste. De asemenea, obiectivele trebuie sa fie realiste. Multi cred ca au la indeamna instrumente prin intermediul carora sa atinga obiective inalte si aceasta greseala vine din cauza faptului ca nu se utilizeaza instrumente de analiza si cercetare adecvate care sa sublinieze obiectivele realiste de cele complet imposibil de atins. O intrebare care ajuta este « Cum ? »
5.    Temporalizate. Este recunoscut faptul ca termenele limita au un rol specific extrem de important in atingerea obiectivelor in cele mai profitabile afaceri. In acesta etapa nu aveti altceva de facut  decat sa va stabiliti termenul  in care sa fie realizat obiectivul.Stabiliti termene limita realiste si care sa va avantajeze activitatea. O intrebare care ajuta este « Pana cand ? »



       Acest model se poate aplica atat in stabilirea obiectivelor unei companii, echipe de vanzari/ departament de vanzari, departament de cercetare dar se poate aplica cu succes si in viata personala.
     
       Practic, acest model nu necesita decat sa raspundeti la urmatoarele intrebari :

-         Ce ?/ De ce ?
-         Cat ?
-         Se poate ?
-         Cum ?
-         Pana cand ?

Ideea de baza a acestui model este de a stabili obiectivele si modul de atac al acestora. Pentru ca pana la urma cel mai important este sa avem obiective sa stim ce vrem, de la clientii nostri, de la noi. Ce vreau ? De ce ?Cat ? Pot ? Cum ? In cat timp ?






Spor si inspiratie

Alin Marian